اجرای ۶ برنامه اصلی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در گیلان

اخبار گیلان : اجرای ۶ برنامه اصلی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در گیلان

استاندار گیلان از اجرای ۶ برنامه اصلی در حوزه اقتصادی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در این استان خبر داد.

کارواشتغال به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان دیشب در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم گیلان که از شبکه استانی پخش شد با تشریح مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان گفت: ۶ برنامه اصلی استان در حوزه اقتصادی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

دکتر اسدالله عباسی گفت : سفر آقای رئیسی به گیلان ۱۷۹ مصوبه با مجموع ۱۸ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان داشت که از این رقم ۷ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان معادل ۴۲ درصد در قالب تسهیلات و ۱۱ هزار و ۲۰ میلیارد تومان معادل ۵۸ درصد در قالب اعتبارات عمرانی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد : از این اعتبارات عمرانی ، افزون بر ۷ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان جزو تعهدات اعتباری سازمان برنامه و بودجه کشور، ۳ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان از محل منابع داخلی وزارتخانه‌ها و ۱۴۸ میلیارد تومان نیز از تعهدات شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ است.

استاندار گیلان گفت : از اعتبارات مربوط به تسهیلات نیز ، افزون بر ۵ هزار میلیارد تومان بابت تسهیلات ۱۸۸ طرح تولیدی و اشتغالزا، هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان و صد میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای تأمین ودیعه مسکن، ۴۲۸ میلیارد تومان تسهیلات کمیته امداد امام خمینی برای اجرای ۸ هزار و ۵۴۹ طرح اشتغالزا بر اساس برنامه مصوب اشتغال و خودکفایی استان، ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر‌های استان از سوی وزارت کشور، ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات بابت ۶۵ طرح اشتغالزا و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای پاسخ به درخواست‌های مردمی از سوی صندوق کارآفرینی پرداخت خواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی تاکید کرد: چنانچه نسبت به رفع مشکل واحد‌های تولیدی اهتمام ورزیده و راهبرد توسعه اشتغال، رونق تولید و ارتقاء شاخص‌های صادرات از استان و همچنین توجه برنامه‌محور به افزایش تولیدات شاخص گیلان در حوزه محصولات کشاورزی مدنظر باشد ؛ می‌توان بسیاری از تنگنا‌ها را بهبود بخشید.

وی تصریح کرد : در جلسه شورای اداری استان در حضور رئیس جمهوری گفتم که ستاد احیاء و فعال‌سازی واحد‌های تولیدی با شش برنامه اصلی استان در حوزه اقتصادی را تشکیل داده و با انجام این برنامه ها، تعداد ۸۶ هزار فرصت شغلی جدید طی سه سال در استان ایجاد و تعداد ۴۴ هزار شغل موجود نیز تثبیت خواهد شد تا به هدف برنامه که نرخ بیکاری ۸ درصد و نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد است، برسیم.

استاندار گیلان توجه به اقتصاد گردشگری ، اقتصاد دریامحور و اقتصاد کشاورزی را نیز از برنامه‌های مهمی دانست که می‌توان با استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی و تسهیل زمینه فعالیت آنان، برنامه‌های بهبود معیشتی گیلان را پیش برد.

وی تاکید کرد: به نفع مردم به دستگاه‌های نظارتی و مدیران اجرایی به ویژه فرمانداران اعلام می‌کنم که پای کار مردم محکم بایستند، کسی حق گران فروشی ندارد و باید دقت کنند که مردم دچار سختی نشوند.

دکتر عباسی راه اندازی ۳۸۳ واحد راکد و غیرفعال که قابلیت احیاء دارند (از مجموع ۹۰۵ واحد غیرفعال)، راه اندازی و بازگشت به تولید ۱۰۵ واحد تحت تملیک و جانشینی بانک‌ها، به ظرفیت کامل رساندن دو هزار و ۷۳۱ واحد استان که با ظرفیت پایین (از ۱۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت تولید) در حال کار هستند، اتمام یک هزار و ۷۲ طرح نیمه تمام اقتصادی که پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد دارند، افزایش شیفت کاری و توسعه تولید در تعداد ۷۰ واحد استان و تثبیت اشتغال و تولید تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ واحد فعال موجود با تأمین سرمایه در گردش لازم از مهمترین این برنامه هاست.

وی تصریح کرد : با انجام ۶ برنامه راهبردی فوق ؛ تعداد ۸۶ هزار فرصت شغلی جدید در طی سه سال در استان ایجاد و تعداد ۴۴ هزار شغل موجود نیز تثبیت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این کار با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و تسهیلاتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت و در گردش قابل انجام خواهد بود.

وی همچنین از هدف گذاری ایجاد ۲۳ هزار و ۴۳۰ شغل جدید در استان برای سال ۱۴۰۱ خبر داد.

استاندار گیلان تاکید کرد: اگر مطلع شوم سرمایه گذاری پشت درب اتاق مدیری معطل شده، آن مدیر و عوامل دخیل را نزد سرمایه گذار فرستاده تا ضمن عذرخواهی، ایشان را برای سرمایه گذاری دعوت کنند.  

استاندار گیلان در ادامه گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم از آخرین وضعیت سواحل استان و پیشبرد این دستور مهم رئیس جمهوری نیز سخن گفت و افزود: به دنبال تأکید دکتر رئیسی در سفر به گیلان و در نشست با نخبگان، علماء، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان مبنی بر لزوم آزادسازی سواحل به نفع مردم و رعایت حدود قانونی، در نخستین روز پس از این دستور بر ضرورت تسریع در اجرای آن و گام برداشتن به صورت استوار با همکاری همه بخش‌ها اعم از قوای مجریه، قضاییه و مقننه تأکید داشته ام.

وی اضافه کرد: جلسه بررسی روند آزادسازی سواحل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی گام بعدی برای اجرای دستور صریح رئیس جمهوری با فوریت و ظرف کمتر از بیست روز بود که در آن منابع طبیعی استان مکلف شد تا نسبت به شناسایی نقاط تصرف شده دستگاه‌های دولتی با در نظر گرفتن قانون مستحدث ساحلی اقدام کند تا برای آزادسازی آن دسته از اراضی دولتی که در حریم دریا قرار دارد، اقدام شود.

وی ادامه داد: دکتر مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری هم برای نظارت بر اجرای دستور رئیس‌جمهوری به گیلان سفر کرد تا از نوار ساحلی، تالاب و رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود به صورت میدانی بازدید کند.

وی تشریح کرد: بازدید‌های سرزده از نوار ساحلی برای نظارت جدی بر آزادسازی ساحل هم به عنوان یک تکلیف از سوی رئیس جمهوری، محور برنامه‌های روزانه ام بود و براین مبنا از خط ساحلی در مرکز و غرب گیلان در شهرستان‌های رضوانشهر و تالش و همچنین شرق گیلان از رودسر تا آستانه اشرفیه را بازدید و از نزدیک نحوه اجرای اقدامات را نظاره کردم تا با جدیت دستور صریح رئیس جمهوری اجرا شود.


نهمین روز دهه مبارکه فجر

بهره برداری از ۶۱طرح عمرانی در گیلان

برای افتتاح این طرح‌ها بیش از ۲۰۰میلیارد تومان هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیماي مرکز گیلان؛ ۶۱طرح عمرانی امروز در ۱۲شهرستان گیلان به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح‌ها، در مجموع، بیش از ۲۲۷میلیارد تومان هزینه شد.

توسعه بخش‌های اورژانس مراکز درمانی، واحد تولیدی غذای دام و طیور سردخانه صنعتی، طرح‌های مخابراتی و مرکز پرورش ماهیان سردابی از جمله طرح‌هایی بود که امروز در گیلان افتتاح شد.


آیت الله فلاحتی: انقلاب اسلامی به مدیران جهادی نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در گیلان: برای حفظ انقلاب اسلامی، به مدیران جهادی و جوانانی مومن و انقلابی نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در جشن انقلاب که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزارشد گفت: ما برای رسیدن به قله افتخار راه درازی را پیمودیم و امروز به مدیران متعهد و جهادی و جوانانی مومن و انقلابی نیاز داریم تا این راه را با قدرت ادامه دهند.

آیت الله فلاحتی افزود: تعامل با کشور‌های جهان همواره فلسفه کشور ماست، اما نباید فراموش کنیم که اصل انقلاب بر استقلال و آزادی است استقلالی که با خون هزاران شهید به دست آمده است.

وی افزود: وظیفه ما دمیدن روحیه امید در جامعه است و این وظیفه مهم بیش از همه برعهده مدیران است.

دکتر محمد دوستار رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هم در این مراسم گفت: پیشرفت‌های علمی امروز جوانان ما در عرصه‌های بین المللی نشان دهنده رشد و بالندگی علمی انقلابی است که بر پایه فرهنگ بنا شد.

در این مراسم از ۲۰ دانشجوی نخبه بسیجی که در سال گذشته حائز رتبه‌های علمی شده بودند تجلیل شد.


بهره برداری از ۸طرح عمرانی و تولیدی در لنگرود

۷خانه مددجویی و یک شرکت تولیدی امروز در لنگرود افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیماي مرکز گیلان؛ ۷واحد خانه مددجویی برای مددجویان کمیته امداد و یک واحد شرکت تولیدی سبد پلاستیکی در روستای سیگارود در شلمان از توابع شهرستان لنگرود امروز در نهمین دهه فجر به بهره برداری رسید.

برای ساخت و بهره برداری از این طرح‌ها حدود ۷۰میلیارد ریال هزینه شده است.

این خانه‌ها امروز به ۷خانواده مددجو واگذارشد و با افتتاح این شرکت تولیدی هم به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۴۰نفر شغل ایجاد شد.


 

برای دیدن سایر اخبار گیلان لیک زیر را کیلیک کنید

https://karoeshteghal.ir/category/اخبار-گیلان/

برای دیدن اخبار گیلان در پیج ایستاگرام تخصصی اخبار گیلان لینک زیر گیله خبر را دنبال کنید:

https://www.instagram.com/gile_khabar


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید